onsdag 16 september 2009

Ångest

Jag är just nu barnvakt. Jag är fortfarande hemma, en extra natt.. Vem vet hur länge det varar?
Igentligen borde jag ligga i ett sjukhusrum med en ynka säng och ett skrivbordsbord.
Jag är kluven, ska jag dit eller ska jag vara hemma? Jag vill dit därför att det kanske underlättar. Jag vill inte dit för jag vill inte vara runt människor.

Har en stror klump i magen. Vad är bäst? Vad händer om jag far dit? Om jag inte far dit? Hur länge ska jag ligga där? Hur länge ska jag måsta ligga här hemma?

Nej jag vet inte hur jag ska göra, och som det brukar bli då jag inte vet, då tar jag det lättaste. Det lättaste är att ligga här hemma och må dåligt.... för största oron är att åka dit och vara kontrolerad, ha andra inlagda runt om mig. Nu önskar jag att jag hade någon som sa åt mig vad jag skulle göra. Detta känns för svårt att bestämma, trots att det bara är en bagatell.

Inga kommentarer: