måndag 5 januari 2009

Äntligen hemma

Har kommit hem nu och svettningarna har försvunnit, tack och lov. Luktar skit och borde duscha men känner att orken inte är där den ska.. hade funderat på bio ikväll för att få tillbaka lite dagsstruktur men vi får se hur det blir med det.
Börjat oroa mig mer och mer för behandlingen, det är 9 dagar kvar nu och fick ett samtal från öppenvården idag om jag hade några funderingar, jag har hundra funderingar kring allt möjligt men jag sa bara "nej det har jag inte" precis som jag alltid gör. dessutom har jag börjat undra om det inte är mer ett hem för ungdommar som ska LÄRA sig leva i samhället mer än ett RIKTIGT behandlingshem, även fast det står klart och tydligen behandlingshem i papperna. det kanske är samma sak, jag vet inte, känns bara som något är lite lurt med det där stället.
jag ska sluta fundera och faktikst duscha. Bio eller inte, ska bli skönt att bara vara hemma också eftersom det var ett par dagar sen jag kände mina egna sängkläder eller faktiskt andades in min "egna" luft. Det blir lätt att man hamnar hos någon och kommer inte därifrån förens flera dagar efter och det är alltid lika skönt att komma hem igen, att äta något mer än lite nyponsoppa och någon macka och duscha och bara kunna göra precis vad man vill.

Inga kommentarer: