söndag 23 augusti 2009

Rädd

Jag har sovit väldigt dåligt dom senaste dagarna och inatt var väl itne direkt något undantag.
Vaknade först vid tre av en äcklig mardröm som nu i efterhand inte var så äcklig. Jag var iallfall ute i vid ett mörkt gammalt trähus, min lillasyster var också där och min mamma. Vi skulle kolla igenom huset och se om det var någon där. Självklart var det kolsvart ute och ingen fick tydligen se oss, så vi gjorde vårt bästa för att gömma oss. Det var dött ute och hade en såndär äcklig känsla av död som man kan ha i mardrömmar.... ja hur som helst, kör det upp en bil på infarten. Vi blir dödsstilla, och mamma håller för min lillasysters mun så att hon inte ska höras. En man kliver ut och börjar lysa med sin ficklampa mot oss, (Vi har också en ficklampa som vi glömmer att stänga av) Han börjar gå mot oss, jag får panik och vaknar....
Efter det var det kört för mig att somna så jag sätter på en film och efter en timme eller så lyckas jag äntligen somna om.
Jag vaknar igen klockan halv 7 av att jag inte vet var jag är. Jag är livrädd.

Jag drömde att jag fortfarande var vaken, att jag fortfarande låg i min säng och försökte sova.. Vilket jag inte kunde så jag satte på ännu en film och blundade. Då började jag höra konstiga ljud och försökte öppna ögonen, men kunde inte... får panik och kan jag öppna dom och ser att dörren till min garderob har öppnats. Jag springer och stänger dörren och går tillbaka till sängen för att hämta mina ciggaretter, då smälls dörren upp igen. Jag skriker något och smäller igne dörren igen och springer ner till MAMMA. (hehe) Jag hör hur något springer efter mig och sen vaknar jag och fattar inte vars fan jag är. Tog ett tag tills jag insåg att jag faktiskt somnat på riktigt...
Så nu vägrar jag somna om, och ligger här och vänta på rörelse. Drömtydning, anyone?

Inga kommentarer: