måndag 31 augusti 2009

Korthuset rasade

Hur mycket ni än analyserar, funderar och tänker kommer ni aldrig kunna förstå vad ni kräver av mig just nu. Hur mycket jag försöker förklara så väger mina ord ingenting, för i era ögon är det svårt... men ni är inte ens i närheten. Ni tror att bara man åker på en behandling och är borta från det en viss tid så är allt bra igen. Det är tyvärr inte så enkelt, inte på långa vägar.
Det jag bara undrar över är varför ni kräver sanningen när ni inte kan hantera den?

Jag vet att ni läser det här så läs den här boken, för jag kan inte förklara för er och

Craig Nakken - Jaget och missbrukaren

"
Ger en ny och övertygande bild av hur en människa utvecklar en missbrukarpersonlighet. Författaren beskriver hur ett beroende uppstår, han skildrar de ritualer som kommer att bli en viktig del av processen, och hur ett tillfrisknande kan äga rum. Han visar också hur viktigt det är för missbrukare som är på väg att tillfriskna att ha god kännedom om missbrukarpersonligheten, eftersom de kommer att få leva med den resten av livet.

Jaget och Missbrukaren kan vara till stor hjälp för såväl missbrukare av skilda slag som för anhöriga, samt för alla dem som arbetar med missbruksfrågor."

Var väl allt jag hade att säga.

Inga kommentarer: